2013.08.26. 08:25
Microformátum és rich snippet helyes használata
A SEO igazán dinamikusan fejlődik, szinte napról napra jelennek meg újdonságok. Az egyik ilyen újdonság a rich snippets, amit más néven microformátumnak is hívnak.
Mi is az a rich snippets?
Biztosan te is találkoztál már olyan keresési találattal, ahol megjelentek értékelő csillagok, ár egy-egy termék, recept vagy céges bemutatkozás mellett. Íme néhány példa:
Ezek az adatok mind a keresők, mind a robotok számára értelmezhető adatok, melyeket lényegében a találati lista további információkkal történő bővítésére és színesítésére lehet használni. Ezen adatok segítenek abban, hogy a számunkra legmegfelelőbb elemre kattintsunk a találati listán. Így a fenti példákból is látszik, hogy pl. ha nőgyógyászt keresünk, akkor láthatjuk, hogy milyen és hány értékelést kapott, vagy egy recept elkészítésénél mennyi idővel kell számolnunk, hogy az asztalra tehessük a kész ételt. Ugyanakkor termékeknél is láthatunk értékelést, árat, stb.
Láthatod, hogy ezek valóban fontos és értékes információk lehetnek a kifejezést keresők számára, arról nem beszélve, hogy - mivel Magyarországon még annyira nem elterjedt - átkattintási arányt, azaz CTR-t növelő ereje is van!
De ki és hol használhat ilyen rich snippets elemeket?
Hol használható a rich snippets?
Mielőtt nekiállnál, hogy betegyél rich snippets adatokat az oldaladba, fontos, hogy előbb tisztában legyél vele, hogy hol lehet ezeket használni. A Google rich snippetsre vonatkozó irányelvei alapján az alábbi tartalom típusoknál engedi használni:
- termékek (webshopok, e-commerce sitetok),
- receptek,
- értékelések,
- események,
- személyek,
- üzletek, szervezetek,
- zenék.
Hogyan lehet kiemelni ezeket az adatokat?
Erre két lehetőséged van:
- beépíted a kódba
- megadod ezeket az adatokat a WMT-ben
Megadod ezeket az adatokat a kódban
Ebben nyújt segítséget a schema.org vagy a Google WMT Help.
Te magad állítod be a WMT-ben
Arra is van lehetőség, hogy programozói közreműködés, azaz programozás nélkül pl. egy webshop esetében te magad állítsd be ezeket a paramétereket az egyes termékcsoportokra a Google WMT-ben.
Ezt a Keresési megjelenés > Adatkímélő menüpontban kezdheted el.
Itt aztán meg kell adni egy tipikus URL-t, mint pl. egy terméked URL-je, majd kiválasztani, hogy milyen a kiemelni kívánt információ típusa.
A Google leírása:
A megfelelő információ választás után pedig sok példa oldalon keresztül végig be kell állítanod az egyes paramétereket, hogy a Google aztán könnyen be tudja állítani/indexelni ezeket az értékeket a többi oldalnál is.
Rich snippets ellenőrzés
Természetesen Te magad is le tudod ellenőrizni, hogy megfelelően lett-e beállítva a rich snippets adat az oldaladon:
http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets
FONTOS MEGJEGYZÉS! Akár több hétbe vagy egy hónapba is beletelhet, míg a Google indexeli ezeket a beállításokat, tehát amennyiben a beállítások után másnap még nem ezekkel az adatokkal jelenne meg az oldal, akkor ne ess kétségbe, hanem várj még egy kicsit. Egyébként meg itt nézheted meg, hogy miért nem a beállításoknak megfelelően jelenik meg az oldalad.
Remélem tudtam segíteni?! Ha hasznos volt a bejegyzés, akkor bátran nyomj egy lájkot, +1et vagy share-t :)
A bejegyzés trackback címe:
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.