A SEO igazán dinamikusan fejlődik, szinte napról napra jelennek meg újdonságok. Az egyik ilyen újdonság a rich snippets, amit más néven microformátumnak is hívnak.

Mi is az a rich snippets?

Biztosan te is találkoztál már olyan keresési találattal, ahol megjelentek értékelő csillagok, ár egy-egy termék, recept vagy céges bemutatkozás mellett. Íme néhány példa:

rich snippet példa.jpg

microformat példa.jpg

Ezek az adatok mind a keresők, mind a robotok számára értelmezhető adatok, melyeket lényegében a találati lista további információkkal történő bővítésére és színesítésére lehet használni. Ezen adatok segítenek abban, hogy a számunkra legmegfelelőbb elemre kattintsunk a találati listán. Így a fenti példákból is látszik, hogy pl. ha nőgyógyászt keresünk, akkor láthatjuk, hogy milyen és hány értékelést kapott, vagy egy recept elkészítésénél mennyi idővel kell számolnunk, hogy az asztalra tehessük a kész ételt. Ugyanakkor termékeknél is láthatunk értékelést, árat, stb.

Láthatod, hogy ezek valóban fontos és értékes információk lehetnek a kifejezést keresők számára, arról nem beszélve, hogy - mivel Magyarországon még annyira nem elterjedt - átkattintási arányt, azaz CTR-t növelő ereje is van!

De ki és hol használhat ilyen rich snippets elemeket?

Hol használható a rich snippets?

Mielőtt nekiállnál, hogy betegyél rich snippets adatokat az oldaladba, fontos, hogy előbb tisztában legyél vele, hogy hol lehet ezeket használni. A Google rich snippetsre vonatkozó irányelvei alapján az alábbi tartalom típusoknál engedi használni:

  • termékek (webshopok, e-commerce sitetok),
  • receptek,
  • értékelések,
  • események,
  • személyek,
  • üzletek, szervezetek,
  • zenék.

Hogyan lehet kiemelni ezeket az adatokat?

Erre két lehetőséged van:

  1. beépíted a kódba
  2. megadod ezeket az adatokat a WMT-ben

Megadod ezeket az adatokat a kódban

Ebben nyújt segítséget a schema.org vagy a Google WMT Help.

Te magad állítod be a WMT-ben

Arra is van lehetőség, hogy programozói közreműködés, azaz programozás nélkül pl. egy webshop esetében te magad állítsd be ezeket a paramétereket az egyes termékcsoportokra a Google WMT-ben.

Ezt a Keresési megjelenés > Adatkímélő menüpontban kezdheted el.

Itt aztán meg kell adni egy tipikus URL-t, mint pl. egy terméked URL-je, majd kiválasztani, hogy milyen a kiemelni kívánt információ típusa.

A Google leírása:

Tartalmaz-e a webhelye strukturált adatokat, például eseménylistákat vagy véleményértékeléseket?
Mostantól van egy új lehetőség is a webmesteri kiemelés mellett, hogy segítse a Google-t webhelye adatainak megértésében. Az Adatkiemelővel egyszerűen „megcímkézheti” az egyes adatmezőket az egér segítségével.
Ezután a Google a keresési eredmények között vonzóbban és új módokon tudja megjeleníteni az Ön adatait.

adatkiemelés - wmt.jpg

A megfelelő információ választás után pedig sok példa oldalon keresztül végig be kell állítanod az egyes paramétereket, hogy a Google aztán könnyen be tudja állítani/indexelni ezeket az értékeket a többi oldalnál is.

Rich snippets ellenőrzés

Természetesen Te magad is le tudod ellenőrizni, hogy megfelelően lett-e beállítva a rich snippets adat az oldaladon:

http://www.google.com/webmasters/tools/richsnippets

FONTOS MEGJEGYZÉS! Akár több hétbe vagy egy hónapba is beletelhet, míg a Google indexeli ezeket a beállításokat, tehát amennyiben a beállítások után másnap még nem ezekkel az adatokkal jelenne meg az oldal, akkor ne ess kétségbe, hanem várj még egy kicsit. Egyébként meg itt nézheted meg, hogy miért nem a beállításoknak megfelelően jelenik meg az oldalad.

Remélem tudtam segíteni?! Ha hasznos volt a bejegyzés, akkor bátran nyomj egy lájkot, +1et vagy share-t :)

A bejegyzés trackback címe:

https://imotka.blog.hu/api/trackback/id/tr185477085

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása